DOT2522
103T
C,A,73dB
AO (audi gyári szerelés)
+ (VW gyári szerelés)
B-Seal
A B-SEALS technológia kiváló „önjavítóképességet” nyújt defekt esetén, miközben a fenntarthatóságot sem veszélyezteti. A lelke egy új szilikon alapú javító anyag, amely eltávolítható a felvitel után, ellentétben az eddigi hagyományos anyagokkal, amelyeket nehéz eltávolítani a gumiabroncsról. A javíthatóság előmozdításával a cél a gumiabroncs üzemi élettartamának meghosszabbítása és mivel eltávolítható, támogatja a gumiabroncsok újrahasznosítását, az anyagkörforgást.
"Az a jövőt képzeljük el, ahol a gumiabroncsok a fenntartható mobilitás végső – eddigi határokon túli - lehetőségét nyújtják" - mondta Nizar Trigui, a Bridgestone Americas technológiai igazgatója. "Nemcsak a gumiabroncsok lesznek képesek önmentővé válni egy defekt után, hanem olyan technológiákat is fejlesztünk, amelyek valós idejű információkat közvetítenek a gumiabroncs állapotáról a vezetőnek vagy a flottaüzemeltetőknek, hogy jobb és naprakészebb döntéseket hozhassanak a karbantartásokkal és azok költségeivel kapcsolatosan.
A B-SEALS technológia az abroncsokban található tömítőanyag speciális szilikon alapú változatára épül. Ez a tömítőanyag lehetővé teszi, hogy a gumiabroncs defekt esetén önjavító képességgel rendelkezzen. Amikor a gumiabroncs kilyukad, a tömítőanyag bevonja a sérült területet és rugalmas dugót képez, amely lezárja a lyukat és megakadályozza a levegő kiszivárgását. Ezzel a technológiával a gumiabroncs képes megjavítani magát defekt esetén anélkül, hogy azonnal pótabroncsra lenne szükség.
Fontos megjegyezni, hogy a B-SEALS technológia nem utólagos beavatkozást jelent, amelyet a fogyasztó végez meglévő, kilyukadt abroncsán. Ez egy beépített funkció a gumiabroncs gyártási folyamatában, amelynek eredményeként a gumiabroncsok már gyártásuk során megkapják az önjavító képességet.
Amikor a gumiabroncs defektet szenved, a gumiabroncs tömítőanyagok bevonják a gumiabroncs (vagy cső) belsejét a futófelület vonalában, lehetővé téve, hogy a tömítőanyag lezárja a futófelületen keletkezett sérüléseket. Amikor a gumiabroncs kilyukad, a kiáramló levegő a tömítőanyagot a lyukhoz viszi. A tömítőanyag folyékony része kiszabadul, a szálak és a kötőanyagok felhalmozódnak és összefonódnak, rugalmas dugót alkotva. Ez lehetővé teszi, hogy a tömítőanyag azonnal lezárja a futófelületen keletkezett lyukakat.
A tradicionális szigetelőanyagokkal - amelyeket nehéz leválasztani a gumiabroncsról - ellentétben ez az új szilikon alapú szigetelő anyag könnyen eltávolítható. Ez lehetővé teszi a gumiabroncs javíthatóságát és hosszabb élettartamát, valamint támogatja a gumiabroncsok újrahasznosítását és anyagkörforgást.